Sağlık Rehberi

Ana Sayfa / Sağlık Rehberi

Ramazan Ayında Beslenme Önerileri

Makaleyi Yazan:

Makale Tarihi: 22 Nisan 2020

Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Dyt. Esra Yaman, Ramazan ayı için hem sağlıklı hem de pratik beslenme önerilerini sizler için yazdı.
 

▪️ 2 ana öğün (sahur, iftar)+ 1 ara öğün (iftar sonrası) mutlaka yapılmalıdır. Aksi takdirde metabolizma yavaşlar.

▪️ Sahura mutlaka kalkmalı ve kahvaltılık tarzı hafif ama doyurucu besinler tüketilmelidir.

▪️ İftarda bol su ve hafif yiyecekler ile başlangıç yapılmalı, 10-15 dk ara verildikten sonra ana yemek tüketilmelidir.

▪️ Oruç açıldıktan 1.5-2 saat sonra 30-40 dk hafif tempo yürüyüş yapılmalı ve ardından 1 şişe doğal maden suyu tüketilmelidir.

▪️ Uyumadan en az 1-2 saat önce ara öğün yapılmalıdır.

▪️ İftar ve sahur arasında 2-2.5 litre su tüketilmelidir.

▪️ Ramazan ayı süresince tatlı, haftada 2 defayı geçmemeli ve sütlü, meyveli hafif tatlılar tercih edilmelidir. (Tatlı tüketildiği zamanlarda; iftarda yoğurt + meyve-hurma tüketilmemeli, bunların yerine tatlı tüketilmelidir.)

▪️ Tuzlu, aşırı baharatlı, kızartılmış yiyeceklerden uzak durulmalıdır. Bu besinler vücudun su ihtiyacını arttırarak, gün içerisinde midenizi rahatsız edebilir.

▪️ Sahur sonra mümkünse, 30 dakika uyumamalı ve hareket halinde olmalıdır. Sahur yapıp hemen uykuya geçilirse, besinlerin sindirimi zorlaşacaktır.

▪️ Oruçlu olunan sürede spor yapılmamalıdır. Vücutta su kaybı gerçekleşeceğinden ve su takviyesi yapılamayacağından ciddi rahatsızlıklara yol açabilir.

▪️ Yemek yavaş yenmeli ve çok çiğnenmelidir. Bu şekilde açlığı kontrol edebilirken, besinlerin kolay sindirilmesi sağlanır ve şişkinlik hissi oluşmaz.

▪️ Çay ve kahve tüketimi oruç döneminde kısıtlandırılmalıdır. Kafein diüretik olduğundan sıvı kaybına yol açacaktır.

 

"Sayfa içeriği sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz."

 

Detaylı bilgi ve randevu için:

444 2 999